Neix ACA eSports, el primer projecte d’esports digitals d’Andorra - Creand
Vés al contingut

Neix ACA eSports, el primer projecte d’esports digitals d’Andorra

  • L’Automòbil Club d’Andorra, Andorra Telecom i Crèdit Andorrà creen una aliança històrica sota la nova marca
  • El projecte preveu, a més d’un centre d’alt rendiment especialitzat en sim racing, un espai formatiu per a pilots virtuals, un equip de motorsport digital i l’organització d’esdeveniments i campionats de la mateixa disciplina
  • El Centre Esportiu d’Ordino és el lloc seleccionat per a acollir la iniciativa

L’Automòbil Club d’Andorra (ACA), Andorra Telecom i Crèdit Andorrà han presentat avui un acord històric per a impulsar el primer projecte d’esports digitals del país: ACA eSports. La iniciativa, que ja és una realitat, s’ubica al Centre Esportiu d’Ordino (CEO) i disposa d’una zona destinada a la modalitat de sim racing, d’aules formatives i d’una àrea de broadcasting.

Montserat Capdevila, integrant del Consell Directiu de l’ACA, afirma: «Per a l’Automòbil Club d’Andorra aquest és un projecte estratègic que està en línia amb el treball de modernització i digitalització del Club, alhora que estableix les bases d’una entitat de serveis per a les famílies d’ara i també per a les del futur. Per descomptat, és una oportunitat esportiva, som una federació automobilística i els esports digitals obren la porta a desenvolupar tota una nova generació d’esportistes digitals, que podran accedir a competicions d’alt nivell sense necessitar els grans pressupostos que exigeix l’entorn real. Però, sobretot, aquest és un projecte compartit amb dues entitats, Andorra Telecom i Crèdit Andorrà, que des del primer moment van acceptar el repte de l’ACA; és el primer pacte entre tres entitats del país per a impulsar de manera decidida l’ecosistema dels eSports a Andorra».

Des d’avui Andorra té un projecte en l’àmbit dels esports digitals que es materialitza després de gairebé dos anys de treball. I l’impuls definitiu es consolida amb la col·laboració d’Andorra Telecom i de Crèdit Andorrà, dues entitats que han compartit des d’un primer moment la visió de l’ACA. Carles Casadevall, portaveu d’Andorra Telecom, explica: «Per a nosaltres és important formar part d’aquest projecte impulsat per l’Automòbil Club d’Andorra, una entitat referència a Andorra en l’àmbit de la mobilitat, així com de l’esport del motor. És una oportunitat de participar de manera activa en el desenvolupament d’una iniciativa relacionada amb la innovació i la tecnologia, que ens permet, a més, establir aliances amb entitats locals que treballen per posicionar el país com un referent en l’àmbit tecnològic. Aquesta iniciativa ens permetrà, alhora, provar casos d’ús en format “laboratori tecnològic” per desplegar nous productes i serveis de connectivitat digital».

En el mateix sentit, Joan R. Mas, director de Comunicació Corporativa, Màrqueting i Nous Canals de Crèdit Andorrà ha manifestat: « L’ACA eSports és un projecte estratègic per al país i pioner en el seu camp. I com a projecte estratègic de país, des de Crèdit Andorrà hi creiem i ens hi sumem. Per a Crèdit Andorrà aquesta col·laboració és un pas natural en la nostra trajectòria com a entitat compromesa en donar suport a diferents iniciatives esportives, culturals i socials que aportin valor afegit a la societat. Ho fem de la mà d’un col·laborador com és l’ACA, amb un acord que consolida una relació històrica amb una entitat referent en el món del motorsport».

L’acord entre les entitats és per a tres anys i inclou, a més, una aportació econòmica de totes tres en qualitat de patrocinadors, en el cas d’Andorra Telecom, també el compromís d’incorporar connectivitat d’última generació.

La proposta de valor d’ACA eSports

El projecte més ambiciós d’eSports a Andorra té tres objectius sota els quals s’han alineat tots tres patrocinadors. Toti Sasplugas, secretari general de l’ACA explica: «Fa mesos que treballem els tres equips per explorar aquest ecosistema, per construir un projecte professional amb tres objectius: desenvolupar un nou projecte esportiu en l’entorn virtual d’alt rendiment, posicionar la marca entre els joves ⎯aquesta també és una gran oportunitat d’explorar nous canals, nous públics i nous serveis⎯ i contribuir a impulsar els esports electrònics a Andorra. També tenim l’experiència de quinze anys de formació de joves pilots amb els valors de l’esport i de l’ACA, de manera que recollim tot aquest aprenentatge i el posem al servei del projecte digital».

Estructura del projecte

El projecte ACA eSports consta de quatre àrees:

SIM CENTER Situat al CEO d’Ordino en un entorn esportiu cent per cent, té quatre- cents metres quadrats, distribuïts en tres plantes, i disposa d’una zona d’entrenaments i competicions amb simuladors per a l’EQUIP i per a l’ACADEMY, una àrea de seguiment de les competicions i anàlisi dels entrenaments, sala de broadcasting, plató, àrea de treball mental i ocular, sala de reunions, despatxos per als professionals que treballen al centre i una àrea tècnica per a la millora constant dels simuladors. 

ACADEMY El projecte també impulsa una acadèmia de joves pilots digitals a les mateixes instal·lacions i tots els professionals treballen amb l’equip reforçant els aspectes de salut i formatius. La divisió formativa d’ACA eSports, que té una capacitat inicial per a deu pilots, disposa de cinc simuladors d’última tecnologia i un staff professional.

EQUIP Quatre pilots digitals formaran el primer equip professional d’Andorra d’eSports de la disciplina sim racing, que entrenaran i competiran de manera permanent al Sim Centre, on disposaran de l’última tecnologia amb simuladors, la màxima connectivitat i professionals.

ESDEVENIMENTS I CAMPIONATS El projecte es completa amb un bloc d’organització de campionats d’automobilisme digitals en diferents plataformes i un campionat nacional amb participants globals.

LA MARCA ACA eSports

Per a la consecució del projecte, els equips de màrqueting i comunicació, amb el suport de dissenyadors, programadors i realitzadors audiovisuals ⎯tots, professionals del país⎯, han desenvolupat la marca ACA eSports, sota la qual es desplega tota la iniciativa i els diferents vessants que en deriven. Es tracta d’una marca nova amb el propòsit de convertir-se en un referent, descobrir, innovar, trencar esquemes, aportar valor i explorar nous reptes en el món dels eSports. L’imagotip, conceptualitzat a partir de corbes de diferents traçats de circuits, incorpora els colors dels tres patrocinadors i tindrà com a principals canals de comunicació: Twitch (retransmissions), Twitter (dia a dia del projecte), YouTube (repositori) i el microsite e-sports.aca.ad.

eSports